Monday, December 26, 2011

Architect vs Lecturing

demi masa depan : Architect vs Lecturing

i'm doing architecture for 3 years for part 1. done asasi for 1 year, and total is 4 years.
now furthering study in master for other 2 years... doing same field, which is architecture.

lepas tamat study kat UIA, saya kerja setahun di DP Architect, KL.
yupm kerja stress...presure x habes2, xde masa untuk diri sendiri...bla bla blaa..termasuklah kurus wlpn makan banyak, makan malam, fast food n so on.

but know, sy mcm nak terpesong daripada cita-cita to be an architect.
uhuuu...
bila sy decide nak kawin, sy dah xnak busy mcm kerja di firm dlu. kalau boleh, sy nak...bila suami sy balik, sy dah ada kat rumah, preparing some foods or else. that i'm dream for...
that's why i decided to further study, ambik master n be a lecturer soon. demi bina sebuah keluarga, rela bkorban apa saja... ececeh~ yup, termasuklah korbankan my dream to be an architect....

vs

mungkin ada himah disebalik semua ni berlaku, dan yg nyata, saya memang akan tinggalkan dream tu...
bila berfikir jauh n lebih matang, tak logic lah nak balik malam n pegi site...sorang, means sorang2 perempuan... seriously I can't. maybe ada lah sesentgah architect yg bekerja dalam office saja... ada je.. macam en.wan dlu..kat DP... tapi salu balik lmbat... x nak...

common ayat dari sorang lelaki... not ayat lah, lebih pada wishes...

"aku nak bini aku pndai masak... ada masa uruskan family, anak2... ada masa untuk aku... nak kerja boleh, tapi biar ada masa untuk family"
btol x orang lelaki??

so, i wish, saya lah yang terbaik untuk dia, yang dia pilih. saya harap, dia tak tersilap memilih saya, sebab dah banyak yang sy lakukan untuk membahagiakan dia pada waktu kami bersama kelak...inilah tandanya saya amat sayangkan dia...







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

YES, I AM... I done it my myself :)